Ako začať s agroturistikou na malej farme

Agroturistika alebo ekoturizmus je dôležitým potenciálnym alternatívnym biznisom pre malých poľnohospodárov. Je jedným zo spôsobov, ako spraviť farmu ziskovou zárobkom peňazí navyše.

Ak ste sa teda rozhodli ponúkať pobyty a ekoturizmus na vašej farme, pozrime sa spolu na to, ako začať.

Čo je agroturistika?

Agroturistika je taká zisková činnosť podnikateľa, ktorú poskytuje turistom na farme za účelom ich oddychu, potešenia či vzdelávania. Jednoducho povedané, vašim návštevníkom by ste mali ponúknuť niečo, čo si môžu pozrieť, robiť alebo si kúpiť. A nemusíte účtovať peniaze za všetky tri činnosti.

Môže to byť čokoľvek od prechádzky na poníkoch až po pobyt v chatkách za účelom pomoci pri prácach na farme. Niektoré príklady agroturistiky:

• jazda na koni

• pozorovanie voľne žijúcej fauny

• zájazdy ochutnávania vína

• prehliadky fariem

• „nazbierajte si sami“ akcie

• kemping

• rybárčenie

• chov exotických hospodárskych zvierat

• festivaly a veľtrhy

• ubytovanie s raňajkami

• poľnohospodárske výstavy

• školské zájazdy

• tábory

• turistické chodníky, atď.

Výhody agroturistiky

  • Nevyžaduje veľké kapitálové investície. Môžete ťažiť z toho, čo už na farme máte.
  • Vytvárate pracovné príležitosti pre členov komunity a rodinu.
  • Môže priniesť cash flow a to najmä v prípade, ak ju budete prevádzkovaať mimo sezóny.
  • Vybudujete si dôležité kontakty.
  • Zapíšete sa do povedomia ľudí ako odborník na oblasť ekoturizmu.

Brainstorming a zoznam

Začnite tým, že zvážite, aké zdroje reálne máte. Potom si spravte branistorming, čo by ste mohli turistom ponúknuť. Pre každý nápad si poznačte jeho klady a zápory, koľko práce vás to bude stáť a aké budú základné výdavky. Poraďte sa s rodinnými príslušníkmi alebo kolegami. Pokúste sa prispôsobiť to, čo chcete tomu, čo reálne máte a miestu, kde sa vaša farma nachádza.

Položte si otázky: Aké sú vaše personálne zdroje? Aké budú výrobky a/alebo služby, ktoré bude ponúkať zákazníkom? Kto je vaša konkurencia? Čo ponúkajú? Kedy budete predávať svoje výrobky a služby? Aké ďalšie zariadenia a/alebo personál budete potrebovať?

Najlepšie nápady preberte s inými farmármi, priateľmi, zákazníkmi a miestnymi podnikmi. Neberte ich reakcie na ľahkú váhu. Spýtajte sa, ktoré nápady by ich pritiahli na vašu farmu.

Urobte si plán

Ak ste sa už rozhodli, akú agroturistickú činnosť budete vykonávať, spravte si na ňu podnikateľský plán. Dôkladný podnikateľský plán by mal obsahovať odpovede na všetky vyššie uvedené otázky. Jeho súčasťou by mal byť aj marketingový plán opisujúci možnosti, ako dať o vás vedieť. Nezanedbajte ho!

Pripravte si rozpočet na spustenie podniku a rozvrhnite náklady. Spravte si inventár toho, čo už máte. Pozrite sa „neromanticky“ na čísla, ktoré vám vyšli. Bude váš nápad realizovateľný?

Uistite sa, že máte všetky potrebné povolenia, poistenia a spĺňate príslušné požiadavky na výkon toho, čo ste si naplánovali. Spojte sa s ľuďmi pracujúcimi v miestnom cestovnom ruchu.

Nemusíte spraviť pompézne otvorenie. Môžete začať zľahka a otestovať si, ktoré nápady zaberajú pred tým, než ich vypustíte do sveta prostredníctvom naplánovaných marketingových kampaní. Spravte jednorazovú akciu – degustáciu, večeru z toho, čo ponúka vaša farma, jazdu na poníkoch – a uvidíte, ako to pôjde. Začnite v malom vybudovaním jednej atrakcie alebo udalosti. Ostaňte flexibilní, aby ste dosiahli svoje ciele s minimom investícií.

Myslite na svojich návštevníkov

Jedným z kľúčov k úspešnému agroturistickému biznisu je predstaviť si ideálneho zákazníka. Máte v pláne ponúkať školské výlety? Hľadáte spôsob, ako prilákať sezónnych návštevníkov? Chcete, aby na vašu farmu chodili motocyklisti a veľké turnusy? Alebo sa radšej zameriate na lokálnych obyvateľov a budete ponúkať nech si prídu napr. sami nazbierať jahody? To sú kľúčové otázky, na ktoré si musíte odpovedať.

Tipy

  • Zvážte časové, talentové a zdrojové možnosti, ktoré vám farmárčenie ponúka.
  • Rozhodnite, kto bude plánovať akcie.
  • Uistite sa, že s návštevníkmi bude prichádzať do styku niekto, koho teší interakcia s ľuďmi, kto je priateľský, nadšený a energický.
  • Dôkladne si aktivity naplánujte pred tým, než ich ponúknete verejnosti.
  • Uistite sa, že máte poistenie zodpovednosti za škodu.
  • Poznajte dôkladne svojho ideálneho zákazníka a jeho očakávania.
  • Začnite v malom a postupne sa rozrastajte.
  • Zvážte všetky riziká a pripravte si núdzový plán.

 

Spracované podľa: http://smallfarm.about.com

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search