Jej firma dopraví vašu zásielku kdekoľvek. Expresne, spoľahlivo a na profesionálnej úrovni

Vyrastala v podnikateľskom prostredí rodinnej dopravnej firmy. Po čase sa sama rozhodla podnikať. So skúsenosťami, odhodlaním robiť veci inak a zodpovedne sa jej podarilo vybudovať úspešný biznis založený na dobrých a korektných vzťahoch so zákazníkmi. Zuzana Cechová je majiteľkou firmy, ktorá pomáha podnikateľom pri riešení dopravy, zasielateľstva a logistiky, CECHTRADE s.r.o. a prináleží jej titul druhej najúspešnejšej začínajúcej podnikateľky roka 2014.

Aké služby poskytuje vaša firma Cechtrade?

Hlavnou činnosťou firmy je poskytovanie zasielateľských služieb v cestnej nákladnej doprave. Od zabezpečenia celo-vozových prepráv až po 1 kg zásielky. Najväčší záujem je o cestnú nákladnú dopravu vykonávanú plachtovými a skriňovými návesmi a potom ide o expresné prepravy pre automobilový priemysel, kde je rozhodujúci čas dodania prakticky na minúty presne. Okrem zasielateľských služieb poskytujeme služby skladovania, sprostredkovanie poistenia zásielok pri preprave. Vieme poradiť v plánovaní logistiky a prepravných nákladov a tiež obchodujeme s obalovým materiálom, ktorý sa používa pri preprave tovarov.

Čo vás viedlo k tomu, že ste si založili firmu, ktorá ponúka od zasielateľských služieb až po poradenstvo v logistike?

Vyrastala som v podnikateľskom prostredí, skúsila som byť aj zamestnaná ale prišlo obdobie kedy som stála na križovatke života a pýtala sa sama seba ako ďalej. Rozhodla som sa zobrať veci do vlastných rúk a vyskúšať podnikať sama za seba, hoci som nevedela čo to vlastne obnáša. Až neskôr, na vlastnej koži, si človek vyskúša aké to je a musím povedať, že je to beh na dlhé trate. Rozhodne však neľutujem, že som začala. Práve naopak, vidím, že to rozhodnutie bolo správne a tak si môžem postupne budovať svoje sny a rozvíjať seba a svoje podnikanie.

Vedela ste od začiatku, v čom chcete podnikať?

Moja rodina vlastní dopravnú firmu, takže v oblasti ťažkých strojov a medzinárodného obchodu som prakticky vyrastala. Často sme si prácu nosili domov, takže aj obyčajná debata pri obede sa viac-menej týkala podnikania a s ním spojeným životom. Som za to vďačná. Týmto dopravným svetom žijem odmalička.

Aké vlastnosti musí mať žena, aby sa presadila vo vašom odbore?

Hlavne zodpovednosť a vytrvalosť. Je to práca vo veľmi stresujúcom prostredí, kde sa každé omeškanie alebo chyba pri preprave hneď ukáže na spokojnosti zákazníka. Z toho vyplýva aj flexibilita a určitý nadhľad nad situáciou a na strane druhej veľká diplomacia.

Pamätáte sa na svoju prvú zákazku?

Áno, bolo to hektické ale aj vzrušujúce. Bola to preprava z Hamburgu do Prahy. Samozrejme, že preprava bola odvedená na 1*. Mám rada svoju prácu a práve táto prvá preprava ma uistila, že idem správnym smerom.

Viete šoférovať kamión? 🙂

Áno 🙂 skúšala som to viackrát – rekreačne, ale na pravé jazdenie by som si netrúfla. V doprave to ale nie je iba o šoférovaní kamiónu. Najpodstatnejší sú vodiči, ktorí majú ešte minimálne 20 zodpovedností v rámci svojho povolania. A práve skvelý vodič je výhrou pre dopravnú firmu, nie najnovšie stroje. Potom je aj moja práca jednoduchšia, ak prebieha komunikácia plynule, často sú práve vodič a zasielateľ nosné osoby pri celej preprave.

Poskytujete zasielateľské služby v cestnej doprave v rámci Európy a Ázie. Ako nadväzujete podnikateľské kontakty v zahraničí?

Našou najväčšou reklamou sú spokojní zákazníci, práve oni nám robia dobré meno a odporúčajú nás ďalej. Ale samozrejme sa zúčastňujeme veľtrhov a rôznych networkingových akcií. Svoje meno sme si vybudovali aj pri zásielkach pre automobilový priemysel – dodanie just in time, dodanie just in sequence, atď. Tieto logistické výrazy poznáme veľmi dobre a sme pripravení riešiť ich 24/7 čo je pre našich klientov kľúčové.

Koľko ste musela na začiatku do firmy investovať? Do vybavenia, ľudí, reklamy…

Začala som so smiešnym základom, ale o to viac som sa starala o svoj cash-flow. Platby prichádzali – odchádzali. Mala som ale šťastie na poctivých zákazníkov, ktorí platili načas. Postupne som si teda budovala svoju firmu. Dobré vzťahy s odberateľmi a dodávateľmi sú mojou prioritou a až potom samozrejme nasledovalo potrebné vybavenie do firmy, reklama atď. Veľa podnikateľov najprv rieši všetky maličkosti naokolo a zabudnú, že majú práve začať a dať zo seba to najlepšie. To ostatné príde časom.

Na dopravnom trhu pôsobíte cca tri roky. Kam ste sa za toto obdobie posunula?

Keď sa na to pozerám s odstupom času, uvedomujem si, čo sa všetko zmenilo odkedy som podnikateľ. Je to zvláštne ale mám pocit, že podnikanie je istým stupňom vzdelávania. To, čo sa tu naučíte si nesiete po zvyšok života, formuje vás to. Na niektoré veci som úplne zmenila názor a neľutujem, že som začala.

V súčasnosti firma poskytuje celú škálu dopravných služieb pre rôznych zákazníkov z Európy a Ázie. Naše motto je „Moving your business…“, čo v preklade znamená „Rozhýbte vaše podnikanie…“ a práve preto prichádzame ako partner, aby sme podali pomocnú ruku firmám pri prepravných riešeniach. Tú pomyselnú pridanú hodnotu ich produktu.

Ste z tých ľudí, ktorí pracujú od nevidím do nevidím, alebo si nájdete čas aj na oddych?

Určite sú dni, kedy si práca vyžaduje moju plnú sústredenosť, ale o to viac si užívam dni voľna. Rada cvičím a aktívny oddych je to najlepšie, čo si po práci doprajem.

Považujete sa za úspešnú podnikateľku?

Je ťažké definovať čo je vlastne úspech, lebo pre každého je to individuálne. V podnikaní je úspech mať korektné vzťahy s dodávateľmi a zákazníkmi založené na kvalitne vykonanej práci, za ktorou si stojím.

S odstupom pár rokov, ste teda rada, že ste sa do podnikania pustila?

Určite áno. Taktiež povzbudzujem ostatné ženy v podnikaní aj formou Akadémií pre začínajúce podnikateľky v Žilinskom regióne. Na jeseň začíname v Čadci. Všetky ženy, ktoré podnikajú alebo chcú začať, sú vítané.

http://cechtrade.sk/

rozhovor pripravila Jana Katreniaková

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search