Podnikateľky Slovenska potrebujú medializáciu

I keď polovicu obyvateľstva Európskej únie aj Slovenska tvoria ženy, tak v podnikaní majú dominantné postavenie muži. Napriek tomu však podnikov riadených ženami rapídne pribúda. A darí sa im.

Mnohým však chýbajú ostré lakte a nemajú potrebu medializovať svoje úspechy či dať o sebe vedieť.  Slovak Business Agency (SBA) sa snaží tento stav zmeniť a preto už po 15. krát usporadúva súťaž Podnikateľka Slovenska.

Touto iniciatívou SBA taktiež zvyšuje povedomie o rodovej vyváženosti v biznise. Navyše, ženy si sami začínajú postupne uvedomovať, ako dôležité je prezentovať seba a svoju firmu.

Od roku 1999 sa do projektu zapojilo cez 650 podnikateliek. Podnikateľky, majiteľky spoločností alebo živnostníčky sa do súťaže môžu prihlásiť sami alebo ich môže prihlásiť niekto iný. Základom akceptácie prihlášky je, že podnikateľka vlastní minimálne 50% podiel v spoločnosti alebo podniká na živnostenský list dlhšie ako jeden rok.

Agentúre sa doteraz podarilo oceniť viac ako 100 podnikateliek. Súťažou sa snaží upriamiť pozornosť na ich úspechy a zároveň motivovať ostatné ženy, aby sa nebáli rozhodovať sami za seba aj v takom nestálom a premenlivom prostredí, akým podnikanie bezpochyby je.

Podrobnosti o ďalšom ročníku čoskoro na www.podnikatelkaslovenska.sk

Ivanna Čandová,  víťazka Podnikateľky Slovenska 2013 http://olejovita.sk/

„Účasť v súťaži som brala ako jednu z možností zviditeľniť sa a zviditeľniť aj môj produkt, možnosť porovnať sa s ďalšími ženami podnikateľkami, ktoré sa vydali na podnikateľskú dráhu a tiež ako spôsob ako vstúpiť do kruhov, ktoré ženy podnikateľky už majú vybudované.“

Tiež som sa dozvedela o niektorých možnostiach podpory pre podnikateľky, o ktorých som doteraz nepočula a ktoré by mi mohli v budúcnosti pomôcť v rozvoji mojej spoločnosti.“

Lenka Kolláriková, víťazka Podnikateľky Slovenska 2011 https://www.llarik.sk/

„Do mojej účasti v súťaži som sa pohybovala hlavne v mužskom biznise. Po súťaži som zistila, že na Slovensku existujú mnohé ženské organizácie, kde sa ženy podnikateľky aj nepodnikateľky združujú a vzájomne si pomáhajú. Získala som nové kontakty, priateľstvá ako aj možnosť nahliadnuť do podnikateľských kuchýň v iných spoločnostiach.“

Prihlasovací formulár, aj následný pohovor s porotou, umožňujú účastníčkam zamyslieť sa nad silnými a slabými stránkami svojho podnikania. V prípade výhry je to zas výborný spôsob reklamy ale aj vnútorného zadosťučinenia a veľkej motivácie do ďalšieho podnikania.“ 

Oľga Apoleníková, víťazka Podnikateľky Slovenska 2009 http://www.farmapruzina.sk

„Dnes sú aj pre mužov dôležité výsledky. A tak nás berú ako rovnocenných partnerov.“

2 komentáre

  • Maria Majerska
    8 rokov ago Reply

    rada by som nadviazala nove kontakty pre odbyt nami vyrabanych prípravkov a konfrontovala svoje skusenosti s dalsimi podnikatelkami a podnikatelmi
    zelam vela úspechov,Maria Majerska,ANEX Malzenice,vyroba cistiacich prípravkov/since 1992/

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search