Rýchly štart, rýchly rast, rýchly úspech

0

Na Slovensku čoraz častejšie vznikajú spoločnosti založené na inovácii a originálnom nápade. Za úspechy našich startupistov si môže pripísať zásluhy aj Slovak Business Agency.

Spomedzi mnohých úspešných start-up projektov sa pozrieme na ten, s ktorým prišla originálna firma Trainshot. Niektorým anglofónnym čitateľom zrejme napadne, že pôjde o projekt, ktorý sa sústreďuje na podávanie alkoholických nápojov vo vlaku (Train = vlak, shot = poldeci).

V skutočnosti ide o trénovanie strieľania – Trainshot je prvý kompaktný inteligentný terčový systém určený na športovú streľbu. Zaujal celý svet, vymyslel ho Slovák a my si ho teraz vezmeme lepšie na mušku.

Terč, ktorý má mozog

Inteligentné terče Trainshot majú oproti iným obrovskú výhodu – dokážu lokalizovať strelu a odoslať informáciu o jej umiestnení v terči do smartfónu pomocou Bluetooth pripojenia a špeciálnej aplikácie pre Android a iOS. Tým značne uľahčuje život športovým strelcom, ktorí teraz nemusia zásahy kontrolovať ďalekohľadom či meniť rozstrieľaný papier. Technológia Trainshotu však nemá taký dosah ako Wi-Fi, a tak výrobca plánuje do svojho terča vložiť aj tento modul.

Myšlienka unikátnej tréningovej pomôcky spočíva v inovácii klasických terčov. Základom je špeciálna vodivá farba, ktorá pokrýva vybranú plochu terča, a hlavne elektronická jednotka, ktorá zaznamená priestrel. Následne zvukovým a svetelným signálom oznamuje strelcovi jeho úspešnosť, prípadne v jednotlivých tréningových režimoch aj to, kam a kedy má strieľať. Pri streľbe je vysoké riziko, že by sa „mozog“ smart terča mohol guľkou poškodiť, preto je chránený rámom z tvrdenej ocele HARDOX.

Zákazníci majú možnosť vybrať si z štyroch druhov terčov. V ponuke je klasický súťažný IPSC terč, kruhový terč s piatimi bodmi a terč
simulujúci situáciu s rukojemníkom a jeleň. Každý z nich vydrží aj poriadne drsné zaobchádzanie a podľa vyjadrenia výrobcu terče zvládnu až 200 striel. Počet rán do znehodnotenia terča je však závislý od veľkosti náboja a kalibru zbrane. V prípade poškodenia je možné tento inteligentný terč jednoducho opraviť výmenou akejko vek súčasti.

Produkt, ktorý rieši problém

Za nový terč Trainshot zaplatí zákazník približne 3,50 eura, pričom základný set ho vyjde na 149 eur. Pokiaľ teda patríte medzi vášnivých športových strelcov, táto inteligentná pomôcka je priam stvorená pre váš každodenný tréning. Produkt je na trhu od októbra 2017 a za krátku dobu si vyslúžil pozornosť odborníkov aj širokej verejnosti.

Podobne ako väčšina geniálnych nápadov, aj tento vznikol na uľahčenie života. A tak znie aj rada tvorcov začínajúcim podnikateľom: „Príďte s produktom, ktorý rieši nejaký problém.“ Ak ho máte, je nevyhnutné otestovať ho na menšej vzorke trhu a zistiť, či po ňom bude dopyt. Ďalším kľúčovým štádiom je precízne premyslená marketingová stratégia. Produkt treba čo najjednoduchšie a najjasnejšie odkomunikovať a, hlavne, mať ho čo najviac vyladený a dokončený pred oslovením prvých zákazníkov, médií či potenciálnych partnerov.

Pre Trainshot sú prvou voľbou propagácie zahraničné výstavy. Atraktívny, reprezentatívny stánok je výbornou formou oslovenia potenciálneho zákazníka, ktorý o produkte ešte nikdy nepočul a môže si ho pozrieť aj vyskúšať. Podľa slov vedenia Trainshot je veľkou pomocou aj podpora od Slovak Business Agency, ktorá im pomáha hradiť výdavky spojené so zahraničnými cestami s cieľom vystavovať svoje produkty.
(bac)


Radi pracujeme na cool veciach!

Výrobok slovenskej značky zasiahol svetový trh ako dobre mierený projektil. Originálnemu nápadu priniesla úspech Aj dobre nastavená komunikácia, ktorú mala na starosti ANDREA NÉMETHOVÁ, odborníčka na marketing, sociálne médiá a PR.

Ako to celé začalo?

Bola som pri zrode myšlienky Trainshot a videla som projekt vyrastať do dnešnej podoby. Celé to vzniklo veľmi prirodzene. Zakladateľ projektu Róbert Schochmann je vyťažený mladý muž a hobby strelec, ktorý chcel, aby jeho streľba bola plnohodnotná a efektívna. Róberta by som nazvala technologickým inovátorom – má určitý background, preto si po večeroch začal v dielničke vyrábať vlastné terče. Počas testovania sa ukázalo, že sa pozdávajú nielen jemu, ale aj ostatným strelcom na strelnici. Tak zistil, že tento projekt má potenciál.

Pre úspech produktu je dôležitý aj tvorivý tím. Aký je ten váš?

Skvelý! Veľa sa nasmejeme a ťaháme za jeden povraz. Stretli sa tu ľudia, ktorých spája chuť pracovať na zaujímavých veciach. Každý si môže povedať svoj názor, prísť s nápadom na určité riešenia a naplno sa prejaviť, nie len robiť to, čo mu nadriadený prikáže. To je pre mňa veľmi cenné. V Trainshote pôsobím ako chief marketing officer, venujem sa marketingu, sociálnym sieťam, komunikácii s klientmi a exekutíve
podujatí. Prinieslo mi to veľmi veľa. Od schopnosti udržať emócie na uzde až po riešenie krízových situácií, taktiež zlepšenie sa v jazykoch. Je to veľká zodpovednosť, mať všetko pripravené na zahraničné podujatie, vždy mať plán B, pohotovo vyriešiť prípadné ťažkosti, ten adrenalín by sa dal krájať!

Čo je pre vás najviac adrenalínové?

Pre mňa samotný zrod myšlienky a potom – vidieť produkt vyrastať do úspešnej podoby. Vždy sa zaoberáme veľmi zaujímavými, technologicky zložitými vecami, spoločne diskutujeme o riešeniach a fascinuje ma, ako rýchlo vedia chalani vyriešiť rôzne technologické problémy. Všetci radi pracujeme na cool veciach, sme dobrý kolektív a to je pre mňa veľmi cenné.

Ako pri raketovom štarte Trainshotu pomohla Slovak Business Agency?

V roku 2016 sme na akomsi podujatí v Pálfyho paláci náhodou spoznali startup manažérku Ing. Moniku Pohlovú. Tá nám poradila kontaktovať SBA, pretože sme chceli odprezentovať náš predchádzajúci projekt Drone n Base na výstave CES 2017 v Las Vegas. Táto šťastná náhoda nám neskutočne pomohla a v okamihu, keď sme mali ďalší životaschopný projekt, hneď sme vedeli, kam a za kým zájsť. V priebehu roka 2017 sme Trainshot dokončovali a testovali a krátko na to sme šli na výstavu IWA 2018, kde sme to vďaka SBA vo veľkom odpálili, a za necelý prvý rok máme kontrakty v hodnote 320 000 eur.


Inovatívne projekty

Zmyslom projektu Startup Sharks, jednej z iniciatív Slovak Business Agency, je znížiť riziko zlyhania nových inovatívnych projektov. S profesionálnou podporou u začínajúcich podnikateľov do značnej odpadá faktor strachu a svoje nápady dokážu zrealizovať a uviesť na trh, či dokonca ukázať svoj star-up svetu. Jednoznačným trendom je pritom využívanie obnoviteľných zdrojov, keďže dopyt po ekologických riešeniach stále rastie. Dobrým príkladom takejto realizácie sú aj populárne sviečky Luminia, ktorých tvorcovia si zo všetkého najviac zakladajú na tom, aby boli zdravotne nezávadné a šetrné k životnému prostrediu. Túžbu pomôcť prírode predstavuje aj projekt Zachráň včely. Jeho víziou je vybudovať systém ekologického včelárenia bez chémie. Finančne dostupná technológia umožňuje včelárom sledovať dôležité parametre bez toho, aby museli otvoriť úľ a vyrušiť včely. Ekologický trend tak spájajú so zjednodušením ľudskej činnosti vďaka špecializovaným zariadeniam a aplikáciám.

Odpovedať