10 spôsobov ako bez peňazí podporiť biznis

Známy autor Mark Twain raz povedal: “Z mnohých malých vecí sa použitím správnej reklamy stali veľké.” No reklama môže byť drahá. Preto malé firmy v období krízy znižujú ako prvý marketingový rozpočet, obávajúc sa o cash flow. Neuvedomujú si však, že práve v ťažkých časoch je dôležité udržať ich biznis v povedomí ľudí.

Počas hospodárskeho poklesu majú klienti, zákazníci a spotrebitelia k dispozícii menej peňazí na útratu. To znamená, že v momente, keď sú pripravení kúpiť, chcete byť na vrchu ich zoznamu. Sociálne médiá sú bezpochyby jedným z najúčinnejších a cenovo najdostupnejších spôsobov ako si nájsť a udržať zákazníkov, ale nie je to jediná cesta. Prečítajte si viac o vyskúšaných marketingových stratégiách, ktoré vám pomôžu bez peňazí podporiť biznis.

1. Pripravte si elevator pitch

Svojmu biznisu by ste mali robiť reklamu neustále nech ste kdekoľvek. Z toho dôvodu potrebujete presvedčivý elevator pitch. Podľa prieskumov, priemerná dĺžka pozornosti u dospelého je asi 6 až 8 sekúnd. Toľko času máte, aby ste ho zaujali. Ak sa vám to podarí, máte len niečo málo cez minútu na to, aby ste mu skutočne produkt alebo službu predali. Investujte čas do prípravy vypracovaného elevator pitch. Vypracujete si tak priestor pre vytváranie obchodných príležitostí.

Elevator pitch alebo výťahová prezentácia

Domysliac si z názvu, elevator pitch je veľmi krátka prezentácia, ktorej cieľom je zaujať potenciálneho investora, klienta. Používa sa kdekoľvek, kde máte málo času a potrebujete rýchlo povedať, na čom pracujete, čo ponúkate. Najpriaznivejším výsledkom môže byť, že prebudíte záujem o to, čo ponúkate a dohovoríte si ďalšiu schôdzku.

2. Využite silu komunity

Nemusíte myslieť vo veľkom. Myslite lokálne. Čo sa deje v obci/meste? Zasponzorujte tím miestneho futbalového družstva alebo hasičského zboru. Vytlačte záložky a nechajte ich v miestnej knižnici. Spoznajte ideálneho zákazníka a premýšľajte o tom, ako a kde trávi čas. Napokon hľadajte možnosti, akým spôsobom mu ponúknuť vašu marketingovú snahu.

3. Spolupracujte

Začnite spolupracovať s podobnými, nekonkurenčnými podnikmi vo okolí a dohodnite sa na tom, že sa budete podporovať. Môžete použiť kupóny, letáky, vymieňať si vzájomné webové odkazy či odkazy na sociálnych médiách. Je pravdepodobné, že takouto spoluprácou rozšírite zákaznícku základňu a oslovíte nových ľudí.

4. Networkingujte

Neexistuje lepší spôsob ako vybudovať firmu, než ísť von, spoznať a potriasť rukou novým ľuďom. Networking vyžaduje čas a neposkytuje okamžité výsledky, ale silná sieť je jedným z najväčších kapitálov, aké obchodník môže mať k dispozícii.

5. Prednášajte

Mnoho ľudí nenávidí vystupovanie na verejnosti. Avšak existuje mnoho organizácií, ktoré hľadajú kvalifikovaných odborníkov, ktorí by mohli prezentovať pre ich zamestnancov/zákazníkov, atď. Zhlboka sa nadýchnite a prihláste sa. Ak informácie, ktoré zdieľate sú užitočné pre divákov, nemusíte byť vôbec absolútnymi profesionálnymi rétormi. Čím viac budete vystupovať, tým vám to pôjde ľahšie. Navyše vás to onálepkuje ako dôveryhodný zdroj v odbore.

6. Vystupovanie v médiách

Dajte o sebe vedieť reportérom. Ponúknite sa, že im budete odpovedať na ich otázky, ak hľadajú odborný zdroj vo vašej oblasti.

7. Vypýtajte si odporúčania

Nehanbite sa požiadať zákazníka o odporúčanie. Väčšina ľudí je ochotných poskytnúť odporúčania ak ich o to požiadate, ale len veľmi málo z nich prevezme iniciatívu, aby to spravili sami od seba. Odporúčania vás dostanú ľahšie k novým zákazníkom. Ak o nich nežiadate, prichádzate o príležitosti.

8. Budujte si vzťahy

Oveľa lacnejšie je udržať si zákazníka, než získať nového. Preto je vytvorenie silného vzťahu so zákazníkmi najdôležitejšie. Jedným zo spôsobov, ako to môžete urobiť, je to, že spustíte e-mailové kampane. Ak dokážete komunikovať prostredníctvom informatívnych a užitočných odkazov, zákazníci sa na emaily od vás budú tešiť. Kampaň na sociálnych médiách je ďalším spôsobom, ako udržať komunikačný kanál otvorený.

9. Ponúknite kupóny na zľavu

Kupóny sú dobrým spôsobom, ako prilákať nových zákazníkov. Výskumy dokazujú, že ľudia radi používajú kupóny. Ak sa chceme baviť o rozširovaní zákazníckej základne, táto metóda je úspešná. Kupónmi môžete tiež generovať opätovné návštevy. Napríklad, ak dáte zákazníkovi kupón na zľavu na budúci nákup, je tu vysoká pravdepodobnosť, že sa vráti.

10. Ponúknite vzorky zadarmo

Ak má niekto možnosť vyskúšať váš produkt alebo službu, je pravdepodobné, že bude chcieť kúpiť aj viac. Nebojte sa ponúknuť bezplatnú skúšobnú verziu alebo vzorku. V dnešnej dobe sú ľudia ochotnejší nakupovať niečo, čo už vyskúšali.

Týchto desať lacných marketingových stratégií vám pomôže zapojiť zákazníkov, budovať vzťahy a nakoniec udržať vašu značku v ich pozornosti. Nie je to vždy o peniazoch, ktoré vynaložíte na marketingovú kampaň. Je to o čase a úsilí, ktoré do toho vložíte a predovšetkým o tom, či to má pre vašich zákazníkov význam.

Zdroj: http://blogs.constantcontact.com/

 

Začnite písať