5 tipov ako spraviť reklamu novému produktu cez sociálne siete

Za posledných desať rokov sa sociálne siete stali samostatným, nezávislým svetom, ktorý ponúka užívateľom rôzne spôsoby ako zdieľať ich životy, záľuby a záujmy so svojimi priateľmi a rodinou. Nikdy nebol lepší čas na promovanie nového produktu online, prakticky bez nákladov cez Facebook, Instagram či Twitter.

Keď sa používatelia sietí socializujú so svojimi priateľmi, radi sa pochvália s tým, čo si nedávno kúpili alebo s tým, čo práve letí. Tak prečo to nevyužiť pri spustení nového produktu? Ak hodláte využiť sociálnu sieť na predstavenie nového produktu, mali by ste myslieť na pár dôležitých vecí.

Nájdite rovnováhu medzi vzdelávaním a zábavou

Mnoho firiem si neuvedomuje jednu dôležitú vec: vzdelávanie a zábava sú rovnako dôležité.

Publikum môžete počas toho, ako ho budete zabávať a tak si získavať jeho pozornosť, zároveň oboznamovať s novým produktom bez toho, aby ste boli nudní. Niekedy je ťažké nájsť medzi vzdelávaním a zábavou rovnováhu, ale už len tým, že uvažujete nad charakterom každého príspevku, ktorý dávate von, ste na správnej ceste túto rovnováhu nájsť.

Komunikujte so svojimi priaznivcami

Ľudia milujú, keď na nich niekto reaguje – to je fakt. Ak niekto zareaguje na váš príspevok, nájdite si čas a priestor na to, aby ste mu odpovedali. Napokon, on si na vás čas našiel, prečo by ste tak nemali urobiť aj vy? Ľudia odpovedajú na príspevky preto, lebo vám chcú povedať, že sa im váš produkt páči. Pokiaľ je to možné, zapojte sa s ním do komunikácie, alebo aspoň jeho komentár olajkujte.

Ak dostanete otázku ohľadne produktu, uistite sa, že na ňu zareagujete včas. Komunikácia, ktorá prebieha na sociálnych sieťach je rovnako dôležitá ako komunikácia so zákazníkmi na webe či v kamennom obchode.

Aktualizujte si ​​profil

Svet sociálnych médií sa každú chvíľu mení. Všetko online sa hýbe dvakrát tak rýchlo, ako v “reálnom svete”. Či už ide o hodnotenie vášho produktu, nové informácie alebo komentáre konkurentov.

Ak si chcete pozornosť vašich priaznivcov udržať, je dôležité, aby ste aktualizovali svoj ​​profil pravidelne: novými príspevkami, informáciami o najnovšej ponuke, atď.

Vybudujte si imidž a prezentujte svoju osobnosť

Dôležité je si uvedomiť, že existuje veľa ľudí, ktorí predávajú to isté ako vy. Napríklad, stovky podnikov predávajú elektroniku, ale vy sa vraciate vždy k rovnakej značke, pretože napr. robia dovoz alebo ich pozitívne vnímajú vaši známi.

Vytvorenie imidžu pre nový výrobok prejde prostredníctvom prezentácie vašej osobnosti k potenciálnemu kupcovi. Napríklad, startupová firma BLACKHAWX, predávajúca elektronické cigarety, vytvorila okolo svojho produktu určitý obraz. Isteže, mnoho firiem predáva elektronické cigarety ale to, čo túto firmu odlišuje od iných, je ich imidž, ktorý prezentujú na sociálnych sieťach. Ľudia nakupujú veci podľa toho, akými ich tieto veci robia – myslite na to pri tom, keď budete vytvárať imidž vašej firmy na sociálnych sieťach.

Darčeky

Každý rád niečo vyhrá – obzvlášť, keď je to úplne zadarmo. Sociálne siete poskytujú firmám možnosť získať väčšiu reklamu pre ich produkt prostredníctvom súťaží o darčeky. Napríklad na Facebooku ponúka mnoho firiem súťaže, kde stačí dať „lajk, koment alebo zdieľať“ a máte šancu na výhru. Je to pre vás cenovo nenáročné a „zdieľanie“ vám zaručí, že sa o vašom produkte dozvie viac potenciálnych zákazníkov.

Na záver

Kľúčom k zvládnutiu marketingu na sociálnych sieťach je zostať jednou z horúcich tém. Ak o vás ľudia hovoria online, vášmu produktu sa dostane pozornosti, ktorú potrebuje. Nezabudnite preto vždy pravidelne aktualizovať svoj ​​profil s najnovšími správami či obrázkom, ktorý sa vám páči.

Zdroj: noobpreneur.com

1 Comment

Comments are closed.

Začnite písať