6 tipov ako zvládnuť crowdfundingovú kampaň

Prostredníctvom crowdfundingu sa dajú v dnešnej dobe ľahšie získať peniaze od väčšieho množstva investorov. Ak si kampaň dobre naplánujete môže vám pomôcť rozbehnúť úspešné podnikanie. Aj keď sa zdá, že je to jednoduchá cesta ako sa dostať k peniazom, stále je to biznis, v ktorom neradno podceňovať maličkosti. Tu je niekoľko tipov na čo nezabudnúť pri tvorbe kampane, ktorá  bude mať šancu na úspech.

Pripravte sa

Doprajte si dostatok času na prípravu. Začnite minimálne tri mesiace dopredu. Zistite, kto vám môže byť nápomocný pri šírení povedomia o vašej firme a produkte. Dajte si záležať na príprave videa a premyslite si, čo budete ponúkať ako protihodnotu.

Mnohí z vás určite neuvažujú v širších, vzdialenejších súvislostiach – napr. ako bude prebiehať dodávka tovaru, jeho balenie, atď. Ak s nimi nebudete rátať, stanú sa z nich nečakané výdavky. A takéto drobnosti môžu projekt zničiť.

Predstavte produkt najprv reálnym ľuďom

Množstvo kampaní stroskotá na tom, že sa nesnažia najskôr predviesť/predať svoj produkt skutočným ľuďom.

Ak sa vám nepodarí nadchnúť pre vašu vec reálne osoby, ťažko uspejete cez internet. Netreba, aby ste boli dokonalý predajca. Stačí, aby ste dokázali hovoriť o svojom produkte tak, aby ste ním očarili pár ľudí.

Na videu záleží

Video je vaším najdôležitejším nástrojom, ak siahate po úspechu. Nepodceňujte jeho výrobu. Pred samotným natáčaním si spravte si aspoň 10 návrhov scenáru. Prv, než video zeditujete, natočte scény viac krát. Nie ste pripravení začať kampaň skôr, než bude video dokonalé.

Dobre urobená reklama vás emočne dostane do 30 sekúnd. Video by malo mať maximálne 2 minúty. Je to dostatočný čas na to, aby ste odovzdali váš odkaz. Thomas Mai, úspešný filmár a crowdfundista odporúča: „Vyberte si tvár projektu. S touto osobou spravte 15 – 20 sekundový úvod o tom, PREČO robíte kampaň. Potom spravte prestrih na minútový tízer/trailer projektu. Skončite s tou istou osobou, vysvetľujúcou, PREČO potrebujete peniaze na projekt.“

Prečo

Ľudí viac zaujíma prečo by vám mali dať svoje zarobené peniaze, než na čo. Kým nebudete vedieť dať na túto otázku odpoveď, kampaň nezačínajte.

Včas poriadne zaberte

Až kampaň spustíte, odštartujete šialenú naháňačku do cieľa. Nepodceňujte stres a zapojte do práce všetkých, ktorí sú ochotní pomôcť: rodinu, priateľov, kolegov.

Ak nemáte peniaze na digitálnu reklamnú kampaň, ktorou prilákate investorov, dávajte o sebe vedieť počas cele kampane cez facebook stránku, sociálne siete, relevantné fóra či updaty na vašej web stránke.

Nepodceňte tradičné financovanie

Fundraisingové úsilie by malo prebiehať v oboch svetoch súčasne: skutočnom i virtuálnom. Nemali by byť oddelené. Investorov, ktorých stretnete „offline“ a ktorých presvedčíte o investovaní do vášho produktu, môžete nasmerovať na svoju cowdfundingovú kampaň. Takto využijete prínosy každého: offline investora, priateľov i neznámych online investorov a zvýšite si šancu na vyzbieranie sumy, ktorú potrebujete.

Jana Katreniaková

Začnite písať