7 krokov k vytvoreniu zaujímavej brožúry

Cestovný ruch je pomaly jediné odvetvie, v ktorom sú brožúry ešte stále dôležitým marketingovým nástrojom. Je pravdou, že turisti si destinácie a ubytovanie väčšinou vyberajú a bookujú cez internet, no keď sú už na mieste, radi si zoberú prospekty so sebou.

Ako však pripraviť brožúru, ktorá bude vyčnievať z radu a pritiahne zákazníkovu pozornosť?

KROK 1 – Prieskum

Efektívnu brožúru vám pomôže pripraviť úplne jednoduchý prieskum, v ktorom si odpoviete na otázky kto sú vaši zákazníci, akú máte konkurenciu a aký máte k dispozícii rozpočet. Tipy:

  • Zistite, kto je vaša cieľovka a aký typ brožúry sa im bude páčiť.
  • Prezrite si prospekty konkurencie a vyhodnoťte, čo sa vám na nich páči a čo nie.
  • Koľko peňazí máte k dispozícii na prípravu a vytlačenie brožúry? Môžete si dovoliť profesionála, alebo to budete robiť sami?
  • Chcete vytvoriť niečo trochu iné, alebo pôjdete do odskúšaných formátov?
  • Akú veľkosť zvolíte? Aby sa napr. dala vhodiť do kabelky.

KROK 2 – Obsah

Obsah musí byť ľahko čitateľný. Nestačí len popísať, čo ponúkate. Zdôraznite výhody. Niekoľko tipov pre písanie obsahu:

  • Píšte konverzačný text, nie technický a plný žargónu.
  • Používajte odrážky a minimalistický text.
  • Zvýraznite jasné nadpisy a podnadpisy.
  • Nezabudnite na všetky relevantné údaje: cena, čas, miesto, …
  • Odkedy dokedy trvá sezóna.
  • Úplné kontaktné údaje: web, telefón, adresa, e-mail.
  • Dajte si pozor, aby v nej boli aktuálne údaje (nemeňte ceny či detaily).

KROK 3 – Nadpis

Nedávajte do hornej časti brožúry logo ani obchodné meno. V stojane na prospekty je viditeľná hlavne táto časť, ktorá nikomu nič nepovie. Návštevníci sa nestarajú, ktorá firma im poskytne nezabudnuteľný zážitok. Oni ho chcú zažiť.

Napíšte tam niečo pútavé, čo pritiahne vašu cieľovú skupinu.

KROK 4 – Fotografie a grafika

Veľmi dôležitý krok. Obrázky inšpirujú zákazníka a bude chcieť zažiť to, čo na nich videl.

  • Použitie kvalitné snímky.
  • Jedna kvalitná fotka je často viac ako kopa malých.
  • Ak používate mapy či inú grafiku uistite sa, že sú jednoduché a jasné.

KROK 5 – Dizajn

Obal je zrejme najdôležitejšou časťou brožúry. Je to prvá vec, ktorú ľudia vnímajú a mala by ich primäť k tomu, aby si vybrali práve tú vašu.

  • Nech je z nej zrejmé, čo ponúkate a na koho je vaša služba zameraná.
  • Popisuje hlavný prínos služby zákazníkovi.

KROK 6 – Technické prvky

  • Vyberte si typ písma, ktorý chcete použiť. Najlepšie je zvoliť si elegantné písma, akými sú napríklad Verdana alebo Tahoma.
  • Nemiešajte príliš veľa fontov, aby text nevyzeral chaoticky a strany preplnené.
  • Pri výbere veľkosti vezmite do úvahy, ako bude distribuovaná a či sa zmestí do stojanov na brožúry.

Krok 7 – Distribúcia

Cieľom je, aby bola vaša brožúra na čo najväčšom počte miest.

Skúste sa dohodnúť s miestnymi firmami (bary, reštaurácie,…) na tom, že im pár kusov necháte na viditeľnom mieste. Tak isto oslovte aj mieste turistické agentúry a nákupné centrá či obchody.

Pár tipov na záver

  • Nebojte sa prázdnych miest v letáku! Nepreplňte ho textom a obrázkami.
  • Nedávajte text cez obrázok, pretože sa veľmi ťažko číta.
  • Nepoužívajte príliš veľa rôznych farieb v texte. Odvádza to pozornosť od hlavného odkazu, ktorý sa snažíte zákazníkovi sprostredkovať.
  • Nechajte si brožúru vytlačiť u profesionálov. Bude to pravdepodobne vyzerať oveľa lepšie, než keď si to vytlačíte sami.

Spracované podľa https://www.smallbusiness.wa.gov.au

 

Začnite písať