Iniciatíva Startup Sharks im pomohla rozšíriť biznis do Singapuru
Slovenská firma ProfitUp priniesla na trh užitočného pomocníka pre maloobchody. Pomocou ich aplikácie môžu firmy zbierať, spracovávať a analyzovať množstvo dát, vďaka ktorým sa vedia správne rozhodnúť a tak znižovať náklady a zvyšovať tržby. Aj keď ich riešenie je pripravené pre globálny trh, dostať sa za hranice nie je pre slovenské malé firmy vôbec jednoduché. Slovak Business Agency zastrešuje výzvu na prihlasovanie na medzinárodné startup podujatia, cez ktorú sa firma ProfitUp dostala do Singapuru, kde si našla nových zákazníkov, s ktorými sú v štádiu podpisovania zmluvy. Rozprávali sme sa s Danielom Minárikom, spoluzakladateľom a CEO spoločnosti.
Daniel, ako ProfitUp vlastne funguje?
ProfitUp je služba, ktorá zbiera dáta z množstva zdrojov, ktoré maloobchodné prostredie ponúka ako sú počítadlá zákazníkov, pokladničné systémy, skladové zásoby, vernostné programy. Tieto dáta sa následne spracovávajú na našich serveroch a maloobchodníci majú prístup k dôležitým reportom a analýzam kdekoľvek sa nachádzajú. Vďaka analýzam dokážu následne efektívne plánovať zmeny, optimalizovať produktové zloženie alebo efektívne cieliť marketingové kampane podľa nákupného správania zákazníkov.
Ak sa dáta spracovávajú na vašich serveroch, zrejme ponúkate služby a nie bežné softvérové riešenie. Prečo?
Súčasným trendom je, že takmer všetky aplikácie a softvér sú umiestnené výhradne v cloude. Pri službe máte istotu, že máte vždy najaktuálnejšiu verziu, nemusíte riešiť žiadne inštalácie alebo aktualizácie a taktiež vás nemusí trápiť výkon vášho hardvéru. Taktiež sú tu výrazne nižšie náklady na implementáciu a používanie, keďže celá infraštruktúra sa nachádza u poskytovateľa služby.
Chystáte sa uzavrieť zmluvu s veľkým obchodným domom v Singapure. Ako ste sa pripravovali na Ázijský trh?
Ako služba máme pomerne jednoduchý predajný model a už aj v súčasnosti vieme implementovať klientov zo všetkých kútov sveta bez toho, aby sme sa s nimi museli fyzicky stretnúť, čiže na ázijsky trh sme špeciálne prípravy nerobili. Samozrejmosťou sú ale štandardné prieskumy lokálneho trhu, trhového potenciálu a celkovej situácie.
Taktiež pred samotnou účasťou na konferencii sme dopredu oslovovali potenciálnych partnerov, s ktorými sme si dohadovali stretnutia. To, že sme sa vďaka SBA mali možnosť zúčastniť na najväčšej maloobchodnej konferencii v Ázii, kde sme jednali s potenciálnymi partnermi a klientmi, bolo na nezaplatenie.
Na ktoré trhy by ste sa ešte radi posunuli?
Tento rok by sme určite radi začali riešiť USA a LATAM trh, kde momentálne jednáme už s niektorými strategickými partnermi pre dané regióny.