Najlepším podnikateľským nápadom je sledovací a analytický software
Mladí ITčkári získali 330 000 € na rozvoj svojho biznisu.
Združenie mladých podnikateľov Slovenska vyhlásilo víťazov tretieho ročníka súťaže Podnikateľský nápad roka určenej pre mladých podnikateľov. Hlavnú cenu získal projekt Pygmalios Analytics šestice talentovaných softwarových developerov, ktorí presvedčili porotu vlastnou technológiou na sledovanie a analýzu objektov, tovaru, zákazníkov, či ľudí v priemysle a v obchode. Do súťaže sa zapojilo 425 biznis projektov a nápadov.
Víťaz súťaže získal atraktívnu odmenu v hodnote 330 000 € od hlavných partnerov. Tá pozostáva z finančnej investície do výšky 300 000 € od fondu J&T Ventures a poradenských služieb v hodnote 30 000 €. Od spoločnosti Kinstellar tak získa víťaz právne poradenstvo, firma BMB Leitner mu poskytne daňové a ekonomické poradenstvo areklamná agentúra Wiktor Leo Burnett pre víťaza pripraví reklamnú kampaň. „Získané služby a investíciu použijeme na uvedenie nášho produktu na trh a rýchlejší rast. Úspech v Podnikateľskom nápade roka prinesie zviditeľnenie nášho produktu, nadviazanie nových kontaktov a rýchlejšiu expanziu nášho podnikania,“ prezradil Michal Tomčík, tvorca myšlienky a spoluzakladateľ projektu Pygmalios Analytics.
Unikátny projekt z oblasti energetiky, Heat for Energy, ktorý umožňuje premieňať zbytkovú tepelnú energiu na elektrinu získal ocenenie Regionálny nápad roka z východného Slovenska a UHF RFID mURM rádiový modul monitorovania subjektov bol ocenený ako Regionálny nápad roka zo západného Slovenska. Stredné Slovensko zostalo bez ceny.
Špeciálne ocenenie Orange StartApp získala interaktívna mobilná a webová aplikácia CHATR.tv, ktorá spája diváka a televízie.
Cenu verejnosti získala multifunkčná ženská kabelka Ladybag, ktorá dokáže svoju majiteľku zahriať v chladnom počasí, či dobyť jej telefón. Cenu predsedu poroty, ktorým bol Andrej Zaťko, riaditeľ J&T Banky Slovensko, získalo zariadenie OxyPole, umožňujúce rekreačné potápanie bez klasických kyslíkových prístrojov.
„Od prvého ročníka je Podnikateľský nápad roka z hľadiska počtu prihlásených najväčšou podnikateľskou súťažou na Slovensku. V tomto roku prilákala ešte o tretinu viac mladých ľudí a porota vyberala z viac ako 400 prihlásených. Pozorujeme tiež rast kvality prihlásených nápadov a tiež zásadné zlepšenie ich prezentácie. Mladí ľudia sa postupne učia, ako svoje inovatívne nápady nielen vytvoriť, ale aj „predať“,“ hodnotí tretí ročník Podnikateľského nápadu roka a prihlásené projekty predseda Združenia mladých podnikateľov Slovenska Ján Solík.
„V tomto ročníku sa k týmto trendom pridali ešte dve špecifiká. K tradičnej dominancii IT projektov pribudlo mnoho nápadov, ktorých výsledkom je fyzický produkt alebo inovatívna technológia. Zároveň sme spozorovali ešte jeden zaujímavý moment. Podnikateľský nápad roka motivoval k prihláseniu aj šikovných Slovákov žijúcich v zahraničí. Takýchto ľudí nájdeme aj medzi finalistami. Majú zahraničné skúsenosti, či vzdelanie a uvažujú o rozbehnutí podnikania na Slovensku, čo vnímame veľmi pozitívne“, dodáva Solík.
O Podnikateľskom nápade roka
Podnikateľský nápad roka je najväčšia podnikateľská súťaž na Slovensku. Vyhlasuje ju každoročne Združenie mladých podnikateľov Slovenska. Jej cieľom je oceniť inovatívne podnikateľské nápady mladých ľudí a prispieť k ich premene na úspešné podnikanie a zároveň popularizovať podnikanie medzi mladými ľuďmi. Podnikateľský nápad roka 2014 sa koná pod záštitou Ministerstva financií SR a podporujú ho špičkové spoločnosti z oblasti reklamy, telekomunikačného, poradenského a finančného sektora a Slovak business Agency.