Pracujem s ľudskou psychikou, čo je veľmi zaväzujúce

Katarína Čičmancová je jednou z najúspešnejších živnostníčok za rok 2013. Podniká vo sfére vzdelávania, poradenstva a motivácie. Efektívnu komunikáciu a vzájomné pochopenie sa považuje za alfu a omegu ľudských vzťahov. Jej výučbu by zaviedla na školách. Kurzy numerológie má ako jediná numerologička na Slovensku akreditované Ministerstvom školstva SR. Je presvedčená, že podnikanie by malo byť založené na korektnosti a nemalo by byť len o peňažnom zisku ale aj o vzájomnom úžitku.

Ako ste sa dostali k numerológii?

Keď Vám je v živote niečo predurčené, dostanete sa tam, kam patríte. V dobrom aj v zlom. Ja som padla na dno. V septembri roku 1999 manžel dostal mozgovú príhodu a ja som hľadala odpoveď PREČO? Mnohé súvislosti ma doviedli ku kamarátke, ktorá sa numerológii už nejaký čas venovala a ktorá mi začala odkrývať tajomstvá čísel. Bolo to pre mňa niečo nové, čo som dovtedy nepoznala, ale zrazu spoznať veľmi chcela.

Numerológia nebola cieľ môjho podnikania. Bol to smäd po poznaní a objavovaní niečoho nového.

Ako teda vyzerali začiatky vášho podnikania? Verili ste, že uspejete?

Keď som si zakladala živnosť, vôbec som neuvažovala o úspechu alebo neúspechu. Bolo to východisko z núdze.

Po skončení materskej dovolenky v roku 1998 som sa ako matka 4 malých detí snažila zamestnať. Nájsť si „normálnu robotu“. Keďže sa všetky firmy o mňa „trhali“, a ja som sa na trhu práce nedokázala uplatniť, ostalo mi najschodnejšie riešenie – založiť si živnosť. Nemala som ani predstavu v akej oblasti by som sa uplatnila. Bola som ekonómka a počas mojej materskej dovolenky prebehli všetky zásadné zmeny, ktoré som neovládala. Manžel bol inžinier ekonóm a problematike sa rozumel. Našim snom bolo založiť si účtovnú firmu. Situácia by zároveň riešila aj deti v prípade choroby.

Keďže pomery doma sa razom zmenili a ja som sa musela postarať, aby sme prežili, brala som čo prišlo. Začala som podnikať v oblasti kozmetiky ako obchodná zástupkyňa. Deti boli sýte a ja som mala prácu. Vedela som, že je to dočasné riešenie a pri tejto práci nezostanem. Robila som ju ale s láskou. Obchod som vždy budovala na vzťahoch a nie na produktoch. Kozmetika mi otvárala cestu k ľuďom, ktorých dátumy narodenia sa stávali mojim učebným materiálom. Vytváralo sa mi tak podnikanie, pre ktoré som začala žiť.

Funguje podnikanie v tejto oblasti podľa biznis plánu, alebo je čisto postavené na charizme a schopnostiach konkrétnej osoby?

Keď sa chcete v živote niekam posunúť, je dobré mať premyslené to, čo naozaj cítite. Preto je potrebné aby išiel ruka v ruke biznis plán s charizmou. To je to najoptimálnejšie riešenie. Ináč si myslím, že je to individuálne.

Chystáte sa teda niekam posunúť?

Mojim snom je dostať numerológiu do povedomia ľudí ako obor, ktorý im je nápomocný a o ktorý keď sa aspoň trochu začnú zaujímať, im bude slúžiť v bežnej dennej praxi, v partnerských vzťahoch, pri výchove a pochopení detí, ale hlavne v ich rozvoji.

Okrem poradenstva usporadúvam od roku 2008 aj kurzy numerológie, kde učím poslucháčov prostredníctvom čísel pochopiť ľudskú psychiku. Na konkrétnych príkladoch vysvetľujem situácie, prečo sa veci dejú tak, ako sa dejú a aký to má význam. Určite nielen pre rodičov, ale aj pre učiteľov by bolo prínosom, keby rozumeli významu čísel a vedeli by pochopiť malú detskú dušičku, ktorej vnímanie sa po roku 2000 vymyká zastaraným učebným osnovám.

Ako jediná numerologička na Slovensku mám kurzy numerológie akreditované Ministerstvom školstva SR. Určite plánujem zvýšiť kvalitu služieb, rozšíriť zameranie, ale aj pole pôsobnosti.

Keďže školíte ďalších potenciálnych numerológov, nebojíte sa konkurencie?

Nie, nebojím sa konkurencie. Myslím si, že na svete je veľa utrpenia a ľudia potrebujú pomoc. Mám v hlave projekt, ku ktorému potrebujem kvalitných numerológov a tých sa snažím postupne si vychovávať. Niektorí poslucháči naozaj chcú rásť a posúvať sa ďalej a s tými budeme rozvíjať ďalšie projekty. Iní potrebujú len hlbšie a lepšie pozrieť do svojho vnútra.

Bolo ťažké získať si prvých zákazníkov?

Získať si prvých zákazníkov pre mňa ťažké nebolo. Dôležité však bolo, týchto zákazníkov si aj udržať. Zaujať ich svojim prístupom, ale aj originalitou ponuky, charizmou…

Pracujem s ľudskou psychikou, čo je veľmi zaväzujúce. Nedá sa vždy odhadnúť, ako človek naloží s tým, čo mu poviete. Nie preto, že by ste nevedeli čo hovoríte, ale preto, že každého osloví niečo iné, zarezonuje to, na čo je práve naladený.

Vracajú sa k vám?

Áno, vracajú. Veľmi dobre mi padne, keď sa s odstupom času vrátia, alebo len tak sa ozvú a pochvália sa svojimi úspechmi, čím všetkým prešli, prípadne kam sa posunuli. Svoj prejav vďaky neraz vyjadria aj tým, že kontakt posunú s dobrým hodnotením k ďalšiemu klientovi. S mnohými ľuďmi vznikol po čase aj priateľský vzťah.

Využívate numerológiu aj pre svoje podnikateľské rozhodnutia?

Samozrejme. Veciam, ktoré robím aj verím…  🙂

Ako vnímate podnikateľskú situáciu na Slovensku?

Myslím si, že podnikateľská situácia na Slovensku je nepriaznivá pre tých, ktorí tento systém živia, teda pre podnikateľov. Hlavne živnostníci sú nadmerne zaťažení vysokými odvodmi, ktoré sa každým rokom zvyšujú. To spôsobuje nízku platobnú schopnosť a následne neplnenie si svojich záväzkov voči dodávateľom, prípadne bankám a iným inštitúciám. Chýba systém v platobnej disciplíne medzi podnikateľmi a výrobcami. Podnikateľská verejnosť zo strany štátu nie je akceptovaná ako hybná sila národného hospodárstva. Ďalej je tu zlá vymožiteľnosť práva a veľká byrokracia.

Na základe vlastných skúseností, vedeli by ste začínajúcim podnikateľom/kám dať nejaký užitočný podnikateľský tip?
Je úplne jedno v akej oblasti podnikáte a čomu sa venujete, robte to s láskou. To je polovica úspechu. Dôležitá je spolupráca aj s inými odvetviami. Neuzatvárať sa do seba, ale byť otvorený každej pomoci alebo spolupráci, aj tak jej veľa nepríde. Všetky pády a prehry sú v zárodku vaše výhry a vzostupy. Tešte sa z nich. Ak už do podnikania pôjdete, je potrebné mať veľmi dobre premyslený podnikateľský zámer. Vedieť čo chcem a komu to budem ponúkať – predávať, kto je moja cieľová skupina. Klient je na celom podnikaní ten najdôležitejší.

 

            www.numero.sk

Začnite písať