Rovnaké ponožky? No čo si?!


Ruku hore, kto dostal niekedy pod vianočný stromček nudné ponožky alebo neforemnú spodnú bielizeň. Všetci… Ale to určite neboli výrobky firmy Dedoles!

Za e-shopom Dedoles stojí mladý podnikateľ Jaroslav Chrapko. Najprv začal s dovozom amerických batikovaných tričiek s motívom zvierat, ale portfólio rozšíril. Patria sem aj vizuálne výrazné ponožky, kde každá ponožka v páre je iná, alebo nohavičky, ktoré majú podobne bláznivý vzor.

Čo sa deje vo firme, ktorá vidí Vianoce ako veľkú obchodnú príležitosť? Pre Dedoles je vianočný predaj kľúčový, ponúkajú totiž produkty, ktoré pod stromčekom môžete milovať, alebo vás až tak neprekvapia.

„Naše produkty majú veľmi originálny, nezvyčajný dizajn a prostredníctvom nich môžu ľudia vyjadriť samých seba, to, čo majú radi, čo ich charakterizuje,“ vysvetľuje základnú ideu riaditeľ spoločnosti. „Snažíme sa o to, aby sa ľudia nebrali tak vážne a šírime dobrú náladu, naše dizajny špeciálne navrhujeme tak, aby boli veselé.“

Myšlienka, že každá ponožka môže byť iná a zároveň veľmi dizajnová, sa na trhu uchytila. „Možno raz budeme mať v ponuke aj rovnaké ponožky, ale chceli sme byť iní. Zatiaľ to robíme len krátky čas a zastaviť sa natoľko, aby sme ich urobili rovnaké, sme ešte nestihli,“ smeje sa zakladateľ.

VIANOCE UŽ V LETE

Na vianočnú sezónu myslia už vtedy, keď zazmluvňujú pracovné agentúry. Teda cez leto. „Posledné obdobie roka je pre nás absolútne najkľúčovejšie. Celý rok smeruje v našom plánovaní k Vianociam. Musíme zabezpečiť dostatok tovaru, dostatok logistickej a pracovnej sily.“ Firma v minulosti až 60 percent tržieb získala práve v poslednom kvartáli. Tento rok by sa mohol „vianočný“ podiel znížiť asi o päť percent.

Nával práce je enormný, čiže kvalitní skladníci sú vychytenou komoditou. Navyše, v okolí Senca a Pezinka, ktorý je domovom pre Dedoles, je konkurencia silná. Keď je potrebné, v absolútnom vianočnom finále pridáva fyzicky ruku k dielu aj marketingové oddelenie.

AJ REKLAMA JE OBSAH

Práve silný marketing na sociálnych sieťach je základným nástrojom úspechu pre Dedoles, na online prostredie kladú veľký dôraz.

„Stránka musí byť krajšia, prehľadnejšia, musí mať lepšie funkcionality. Samozrejme, produkt musí byť dobrý. Vieme sa teda flexibilne prispôsobiť podmienkam na Facebooku. Na reklamy sa pozeráme ako na obsah, a treba ich tvoriť zaujímavo,“ poodhaľuje svoje know-how a zároveň dodávajú s úsmevom, že práve tie „škaredšie“ reklamy fungujú akosi lepšie.

Obrázky pestrofarebných ponožiek, veselých nohavičiek a trenírok vyskakujú na potenciálnych zákazníkov nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Tieto veselé produkty sú také univerzálne, že nemajú problém presadiť sa v zahraničí. Dedoles totiž predáva aj v Česku, Maďarsku, Poľsku, Rumunsku, Nemecku či Rakúsku, a už aj vo Francúzsku, Belgicku, Holandsku a chystajú sa na Veľkú Britániu.

Zatiaľ sa nepozeráme na trhy špecificky, lebo nám veci fungujú dostatočne dobre na to, aby nám biznis rástol,“ hovorí Chrapko. Svoj marketing na sociálnych sieťach budujú skôr globálne ako konkrétne pre každú jednu krajinu. Výnimočne sa však tento rok museli popasovať so skorým štartom „black friday“ v Rumunsku, ktorý súvisel s prezidentskými voľbami a tlakom najväčšieho miestneho e-shopu.

PONOŽKOVÝ PRÍBEH

Dedoles si zakladá na tom, že ich ponúkané produkty sú na prvý pohľad vizuálne výrazné a nezapadajú do mora bežných dizajnov. Aj pár ponožiek, v ktorom je každá iná, rozpráva príbeh. „Až spolu tvoria dokonalý pár,“ hovorí Martina Rypáková, ktorá má na starosti budovanie značky.

Sama počas predošlých Vianoc využila sortiment firmy, ale urobila to aj so štipkou pridanej kreativity. Svojim blízkym vybrala ponožky, ktoré ich charakterizovali a pripojila k nim osobný odkaz, v ktorom vysvetlila, prečo vybrala práve ten konkrétny vzor.

Vybrať si zo svojich produktov nemá problém ani riaditeľ firmy. „Minulý rok to boli veľmi ponožkové Vianoce a tento rok budú asi veľmi o spodnej bielizni. Vždy máme sortiment trochu iný, nový, takže vianočné darčeky sa neopakujú,“ hovorí Chrapko. Veru, darčeky s originálnym dizajnom, ktoré sú zároveň funkčné a kvalitné, vždy potešia.


Dedoles je názov, ktorý vznikol spojením dvoch silných symbolov. Dedo symbolizuje múdrosť a les prírodný zdroj energie. Firma sa od počiatku snaží profilovať ako zodpovedná, s dôrazom na udržateľnosť. Nápad na podnikanie vznikol pred siedmimi rokmi, začal dovozom amerických tričiek s 3D potlačou a postupne sa pridali ponožky, spodná bielizeň a iné odevy, ale aj kozmetika, tašky a šperky. Výrobky sú vyrobené z kvalitných trvanlivých materiálov a spojenie s lesom nie je len v názve – firma aj vlastnými rukami podporuje vysádzanie stromčekov. Slovak Business Agency poskytla Dedolesu dlhodobé poradenstvo odborníka na cashflow, ktorý pripravil finančný plán.

Andrea Kamenská Beláňová
Foto: Dedoles

Využite v priebehu roka až 80 hodín konzultácií s naším odborným garantom (garantmi), ktorý vám poskytne poradenstvo šité na mieru a podľa vašich požiadaviek – marketing, financie, právo a legislatíva, manažment, nástroje elektronického podnikania, vrátane prevádzkovania e-shopov, export a internacionalizácia, alternatívne formy podnikania atď.

Viac informácií o službe Dlhodobého individuálneho poradenstva nájdete TU

 

Start typing and press Enter to search